Regulamin Sklepu
FHPROSZEK.PL Z 1 MARCA 2022.
I. Definicje
- Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Klient– osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu;
- Konsument– zgodnie z art. 22[1] Kodeksu Cywilnego oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Kodeks Cywilny– ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
- Regulamin– niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego FHPROSZEK.PL;
- Sklep internetowy (Sklep)– serwis internetowy dostępny pod FHPROSZEK.PL, za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia;
- Towar– produkty prezentowane w Sklepie Internetowym;
- Umowa sprzedaży– umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy DMA Trading Dominik Rospond, Liszki ul. Tyniecka 47, 32-060 Liszki, NIP 9442152438 a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu;
- Ustawa o prawach konsumenta– ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827);
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną– ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Zamówienie– oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
II. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego www.fhproszek.pl
- Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Sklep internetowy, działający pod adresem: https://www.fhproszek.pl, prowadzony jest przez DMA Trading Dominik Rospond, Liszki ul. Tyniecka 47, 32-060 Liszki, NIP 9442152438
- Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
- zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach sklepu internetowego;
- warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach sklepu internetowego
- zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach sklepu Internetowego.
- Korzystanie ze sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient następujących minimalnych wymagań technicznych:
- Google Chrome w wersji 90 lub nowszej lub
- dowolnej innej przeglądarki kompatybilnej z w.w
- W celu korzystania ze sklepu internetowego Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego z dostępem do Internetu.
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa DMA Trading Dominik Rospond zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu internetowego do osób, które ukończyły wiek 18 lat. W takim przypadku potencjalni Klienci zostaną o powyższym powiadomieni.
- Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu https://fhproszek.pl oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
III. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
- Możliwa jest rejestracja w Sklepie.
- Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Sklepu.
- Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.
- podał w trakcie rejestracji w Sklepie internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
- dopuścił się za pośrednictwem Sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych klientów Sklepu internetowego,
- dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez DMA Trading Dominik Rospond za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię DMA Trading Dominik RospondDMA Trading Dominik Rospond może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu Internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu Internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:
- Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody DMA Trading Dominik Rospond.
IV. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
- Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową https://fhproszek.pl, dokonać wyboru produktów, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
- Wybór zamawianych przez Klienta Towarów dokonywany jest poprzez ich dodanie do koszyka.
- W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku „Kupuję i płacę” – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wybranego Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
- Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące:
- przedmiotu zamówienia,
- jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów lub usług, w tym kosztów dostawy oraz dodatkowych kosztów (jeśli występują),
- wybranej metody płatności,
- wybranego sposobu dostawy,
- czasu dostawy,
- uwag
- W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku „Zamawiam i płacę”. Wpłaty lub przesłania informacji o chęci nadania zamówienia za pobraniem należy dokonać do 7 dni kalendarzowych od dokonania zakupu. Po tym czasie zamówienie zostanie anulowane.
- Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z DMA Trading Dominik Rospond Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail zatytułowaną “Potwierdzenie złożenia zamówienia numer [numer]”, zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
- Po zatwierdzeniu zamówienia nie ma możliwości jego modyfikacji.
- Zakupów należy dokonać w konkretnych ofertach, tj. nie będą brane pod uwagę informacje zawarte w notatce do zamówienia czy wiadomości mailowej odnośnie chęci otrzymania np. różnych wersji danego produktu.
- Umowę traktuje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa powyżej.
- Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
- Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu https://fhproszek.pl oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
- Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie danych Zamówienia oraz Ogólnych Warunków (regulamin sklepu internetowego) następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej.
V. Dostawa
- Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
- Dostawa zamówionych Towarów odbywa się przesyłką kurierską. Koszty dostawy zostaną wskazane w momencie składania Zamówienia.
- Termin realizacji dostawy określony jest w każdej ofercie.
- W przypadku zakupu towarów na kwotę nie mniejszą, niż 150 zł brutto, Klient może skorzystać z darmowej przesyłki do paczkomatu do 15 kg, a przy zakupie na kwotę nie mniejszą niż 300 zł brutto, Klient może skorzystać z darmowej przesyłki kurierskiej do 30 kg. Warunkiem jest opłacenie zamówienia z góry na konto bankowe – przy pomocy przelewu zwykłego lub internetowego. Do wskazanych wag do wysyłki system dla każdej paczki dodaje 1kg na poczet wagi kartonu i wypełniaczy. Waga samych zakupów dla jednej paczki nie może przekroczyć: 29 kg kurier oraz 14kg paczkomat.
- Nieodebranie wysłanej przesyłki skutkować będzie obciążeniem Klienta kosztami zwrotu, a także kosztami nadania, jeżeli paczka nadana była za pobraniem.
- Koszt nieodebrania paczki nadanej do paczkomatu, wynosi 23,98 zł za każdą paczkę (11,99 + 11,99).
- Koszt nieodebrania paczki kurierskiej, gdy klient nie został obciążony kosztem nadania (promocja Wysyłka za 0 zł) wynosi: 13,99 zł za każdą paczkę. Jeżeli klient przy nadaniu obciążony był kosztem nadania (brak promocji “Wysyłka za 0 zł”) klient zostanie obciążony kosztem nadania i zwrotu w łącznej kwocie 27,98 zł (13,99 zł + 13,99 zł) za każdą paczkę.
VI. Ceny, metody płatności i Faktury VAT
- Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT (z wyróżnieniem wysokości stawki), cła oraz wszelkie inne składniki.
- Klient ma możliwość uiszczenia ceny:
- płatnością w systemie online
- gotówką przy dostawie zamówienia do rąk przewoźnika,
- kartą płatniczą:
- Visa
- Visa Electron
- Mastercard
- MasterCard Electronic
- Maestro
- Domyślną formą przesyłania faktur jest przesyłanie ich w formie elektronicznej. Akceptacja Regulaminu stanowi jednocześnie akceptację na przesyłanie faktur w formie elektronicznej, w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług.
- Faktury przesyłane w formie elektronicznej będą generowane jako pliki w formacie PDF (Portable Document Format), zabezpieczone w sposób uniemożliwiający zmianę danych faktury, w szczególności:
- edycję treści dokumentu,
- komentowanie,
- wypełnianie lub podpisywanie pól formularza,
- montaż dokumentu,
- kopiowanie zawartości dokumentu,
- wydzielanie stron.
- Nie ma możliwości wystawienia kilku dokumentów sprzedaży do jednego zamówienia. Do jednego zamówienia wystawiany jest jeden dokument na całość zamówienia, nie ma możliwości rozdzielenia dokumentu zakupu na fakturę i paragon. Do jednego zamówienia wystawiamy dokument na całość zakupów tj. paragon lub faktura.
- Zgodnie z ustawą o podatku VAT, do paragonu fiskalnego wystawionego po 1 stycznia 2020 r. nie ma możliwości otrzymania faktury VAT. Chęć otrzymania faktury należy każdorazowo zaznaczyć w formularzu dostawy, wypełnianego podczas finalizacji zakupu. Przekazanie tej informacji w inny sposób nie zostanie uwzględnione, ze względu na automatyzację sprzedaży.
- Ze względów technicznych, nie ma możliwość otrzymania paragonu fiskalnego zawierającego NIP.
- Z uwagi na ograniczenia nakładane przez firmy kurierskie, wysyłka za pobraniem możliwa jest wyłącznie dla zamówień o maksymalnej wartości 6000 zł brutto (wraz z kosztami dostawy). W przypadku chęci złożenia zamówienia na wyższą kwotę, prosimy o jego opłacenie na konto bankowe. Istnieje również możliwość podzielenia zamówienia – w taki sposób, aby sumaryczna kwota każdego z zamówień nie przekraczała 6000 zł brutto.
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Autopay S.A.
VII. Promocje, Rabaty, Kody Promocyjne
- Sklep FHPROSZEK.PL zastrzega sobie możliwość organizowania okresowych Promocji. Produkty objęte Promocją widoczne są w odpowiedniej zakładce
- Promocja obowiązuje określony, podany wyraźnie czas, lub do wyprzedania się stanu magazynowego produktu.
- Sklep FHPROSZEK.PL zastrzega sobie możliwość udzielania Klientom Rabatów Okazjonalnych. Zasady korzystania z Rabatów Okazjonalnych opisane są w wiadomości e-mail lub bannerze informującym o Rabacie.
- Sklep FHPROSZEK.PL może udostępniać Klientom Kody Promocyjne. Zasady korzystania z Kodu Promocyjnego opisane są w wiadomości e-mail lub na bannerze informującym o Kodzie.
- Produkty objęte Promocją nie mogą być objęte dodatkowym Rabatem Okazjonalnym lub Kodem Promocyjnym- zniżki cenowe nie łączą się.
VIII. Prawo do odstąpienia od umowy
- Wyłącznie Klientowi będącemu jednocześnie Konsumentem przysługuje 14 dniowy termin do odstąpienia od umowy. Konsument ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas:DMA Trading Dominik Rospond, ul. Tyniecka 47, 32-060 Liszki, NIP 9442152438 email i telefon podany na stronie w zakładce kontakt o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
- Mogą Państwo również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na naszej stronie internetowej FHPROSZEK.PL, poprzez wypełnienie formularza. jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną).
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
IX. Skutki odstąpienia od umowy
- W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Proszę odesłać nam rzecz na adres:
DMA Trading Dominik Rospond
ul. Tyniecka 47, 32-060 Liszki,
Email i telefon podany na stronie w zakładce KontaktWysyłki proszę dokonać niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.
- Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
- Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
X. Reklamacje dotyczące Towarów
- DMA Trading Dominik Rospond jako sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, z tytułu rękojmi za wady w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym, w szczególności w art. 556 oraz art. 556[1] – 556[3] i kolejnych Kodeksu Cywilnego.
- Reklamacje, wynikające z naruszenia praw gwarantowanych ustawowo, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres email wskazany na stronie FHPROSZEK.PL zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni. Nierozpatrzenie reklamacji w powyższym terminie oznacza uznanie jej za uzasadnioną.
- DMA Trading Dominik Rospond nie jest producentem towarów. Producent ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego Towaru na warunkach oraz przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej. Jeśli dokument gwarancyjny przewiduje taką możliwość, Klient może zgłaszać swoje roszczenia w ramach gwarancji bezpośrednio w autoryzowanym serwisie, którego adres znajduje się w karcie gwarancyjnej.
- W przypadku stwierdzenia uszkodzenia zawartości paczki, w celu złożenia reklamacji, konieczne jest spisanie protokołu szkody w ciągu 7 dni od odebrania przesyłki. Protokół szkody jest niezbędny do złożenia reklamacji u przewoźnika. Jeśli protokół szkody nie zostanie spisany w tym terminie- reklamacja zostanie rozpatrzona negatywnie.
XI. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
- DMA Trading Dominik Rospond podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
- Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić DMA Trading Dominik Rospond o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego.
- Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient może zgłaszać pisemnie na adres: DMA Trading Dominik Rospond, Liszki ul. Tyniecka 47, 32-060 Liszki, lub przy użyciu formularza kontaktowego.
- W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
- DMA Trading Dominik Rospond zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni. Nierozpatrzenie reklamacji w powyższym terminie oznacza uznanie jej za uzasadnioną.
XII. Ochrona Danych Osobowych
- Dane osobowe Klienta są przetwarzane przez Sprzedawcę jako administratora danych osobowych.
- Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, ale niezbędne w celu założenia Konta, korzystania z niektórych Usług Elektronicznych oraz zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Sprzedawca stosuje odpowiednie i wymagane prawem środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych.
- Dane Osobowe Klienta udostępnione w ramach Sklepu Internetowego będą przetwarzane przez Sprzedawcę w konkretnych, określonych celach wskazanych w ramach poszczególnych formularzy Sklepu oraz opisanych w Polityce Prywatności
- Klientowi co do zasady, w zależności od korzystania z konkretnych funkcjonalności, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu właściwego dla ochrony danych osobowych, prawo sprzeciwu, prawo dostępu do jego danych osobowych, żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przenoszenia danych.
- Więcej informacji dotyczących ochrony danych osobowych zawarte są w zakładce „Polityka Prywatności”.
XIII. Rozstrzyganie sporów i postanowienia końcowe
- Klient, który jest Konsumentem, może w razie zainteresowania skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Spory dotyczące zakupów internetowych można rozwiązać w drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej.
- W przypadku braku zainteresowania ze strony Konsumenta możliwością skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów, rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy DMA Trading Dominik Rospond a Konsumentem, zostanie poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy DMA Trading Dominik Rospond a Klientem, który nie jest jednocześnie Konsumentem, zostanie poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę DMA Trading Dominik Rospond
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.